fredag 16 maj 2008

Vi har förlorat Gabriel

Ja det är faktist sant.

Torsdagen 15 maj avled Gabriel i följderna efter en mycket aggressiv hjärnhinneinflammation.

Förloppet var mycket snabbt, I tisdags kväll fick han hög feber. I onsdags verkade först febern ha lags sig men på eftermiddagen vid fyratiden fick han mycket ont i huvudet. Huvudvärken bara ökade och ökade och vid halv sjutiden åkte vi in till närakuten i Liljeholmen. Där konstaterades att han hade en kraftig infektion och man beställde ambulans till Sjukhuset. På Huddinge Sjukhus akutmottagning så tappade han medvetandet.
Man konstaterade att han hade en kraftig inflammation i hjärnan. Detta ledde till att ett för högt tryck skapades i hjärnan. På natten till torsdag transporterades han i ilfart till Neurologen vid Karoliska där man försökte ...utan att lyckas att minska trycket i hjärnan.
På eftermiddagen torsdagen den 15 maj dödsförklarades Gabriel.

42 kommentarer:

Ping Li sa...

I am deeply saddened to hear about this. We are all here for you. May God bless you and your family during this time and aways.

Anonym sa...

Mina tankar går till er i gabriels familj. Han var en underbar kille.
Vila i frid gabbe <3
/Fredrik

Anonym sa...

En förälders absolut värsta mardröm är att ens barn dör.

Jag hoppas att ni orkar igenom den här otroligt svåra tiden, ni skall veta att det är många som tänker på er hela familjen, även om jag enbart känner lars-Åke, då vi är kollegor

Jag tänder ett ljus ikväll och tänker på er

Mina tankar och varma hälsningar till hela familjen.

Inger C

Annika C sa...

Det är hemskt det som hänt och ord räcker inte till. Man blir medveten om att alla dagar med varandra betyder mycket. I kväll tänder vi ett ljus och våra tankar går till er.
/Annika & Sanna

Annika C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Saknar dig gabbe , du var alltid glad och possitiv och lärde mig småsaker :) , saknar dig!
vila i frid (h) ,
// Alexandra

Anonym sa...

Älskade,älskade vänner.
Vi känner så med er och minns Gabbe, en underbar unge!
Sån spjuver med många glimtar i ögonen, glädje i kroppen och alltid med stor värme i själen.
Vi saknar honom så.
Ni finns alla fem i våra tankar.
Kramar
Klara, Frej, Ove och Anna-kari

Anonym sa...

Vi blev så ledsen av att höra om vilken oerhörd sorg ni drabbats av. Lars-Åke, vi har känt varandra i över 8 års tid genom jobbet och jag har hört så mycket om hela familjen under denna tid. Både Björn och jag känner med er alla. Jag önskar vi kunde göra något för att ge er kraft att orka med.

En stor kram till hela familjen.

/Marcela

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt vad jag vill säga eller vart jag ska börja. Men det jag vill få fram är att det hela känns som overklig, så orättvist och dumt. Jag vill även säga att du ska vila i fred, och att du var en sådan där kille som bara fick en att le. Och även om jag inte kände dig, utan vi hade bara några fåltal lektioner ihop så har jag gråtit så in i helvets för dig. För det hela är så orättvist! Jag hoppas verkligen att du mår bra där du är. Men det kommer ta ett tag för oss som är kvar att återställa oss igen. Du var fan guldvärd mannen!

Anonym sa...

När vi fick höra, blev det bara tyst… Detta är nog det värsta som kan hända i en familj… Lars-Åke, Ylva, Jonathan, Hanna…
Kan man förstå?
Så obegripligt…
Det går långa varv emellan man ses. Vi är så oerhört glada för att vi fick ha er här på Magnus födelsedagskalas. Fast Gabbe hade klämt handen i bildörren… Jo, det gjorde dj-gt ont men han var tapper och höll ut ett bra tag. Tack för det, Gabbe!
”Dom döda är inte borta, dom har bara gått ett stycke i förväg….” var det nån som sa nån gång. Så är det nog, men sorgen är ens egen och kan sällan hjälpas av ord. Tänk goda glada tankar om Gabbe, hjälp honom att hitta ”sitt nya”. Och var nära varandra… För det är det bästa vi har nu, våra minnen och varandra. För, hur overkligt det än verkar, det finns en imorgon…
Hur många kramar, och hur mycket kärlek, som helst!!!
Vi hör snart av oss.
Magnus, Bella, Ivan,Johan,Henrietta, Rebecca,

Anonym sa...

rest in peace m8.

Anonym sa...

Ljuset har slocknat i Hägerstenshamnen.

Kära Ylva, Lars-Åke, Jonathan och Hanna -
våra tankar är hos er.

Gunnel, Staffan, Manne, Maja

Anonym sa...

Igår var den sorgligaste dagen i skolan. Alla var så ledsna. Jag tänker på det här och på er hela tiden. Men jag tror inte att döden är ett slut, utan början på något nytt. Det finns inget som säger att det inte är det.
Men det hjälper inte speciellt mycket, för det är så orättvist att en dels tid på Jorden blir så kort.
Hela Apsuddens skola tänker på er!

Från Maja

Fatima sa...

Även om jag inte kände dig så bra, och bara hade träffat dig några gånger så grät jag så jag skakade när jag fick veta vad som hänt. Det känns så overkligt, att något sådant kan inte hända någon som man träffat. Kan inte hända dig.
Mina tankar går även till familjen. Ni måste ha det riktigt jobbigt just nu, men kom ihåg att vi alla stöttar er och finns här för er.
Vila i frid, Gabriel.

Fatima Abbasi

Anonym sa...

Vi tänker på er.

Nora, Sigrid, Ingrid, Mats

Anonym sa...

Jag kan inte förstå att det är sant. Sånt här händer inte på riktigt. Det är så overkligt att jag ibland inte tror på det. Jag bara väntar på att du ska börja leva igen. Jag fattar inte hur du kan vara död Gabbe, du som alltid var så levande. Ett energiknippe.
Hoppas du har dt bra där uppe vi tänker på dig . Vila i frid <3

Anonym sa...

hemskt, ger en tanke till hans familj och vänner! vila i frid

Anonym sa...

Gabbe, den mest underbara människa som finns. Den enda personen jag riktigt litar på. Du är en sån underbar person som verkligen accepterade en oavsett hur man var. Du vill aldrig någon illa och älskade allt. Ditt välkända leende och ditt stora behov att få alla att må bra och vara glada är någonting som vi alla saknar så grymt mycket. Det känns så tomt utan dig.

Mina tankar går till din underbara familj, som måste ha det så himla svårt just nu utan dig.

Men du är inte borta, du är och förbli i mitt hjärta Gabriel, Förevigt.

Älskar dig mannen. Lawrence.

Anonym sa...

Det är hemskt det som hänt. Och jag kan fortfarande inte förstå att det är sant.De borde inte hänt honom han var en alldeles för fin person för att dö såhär ung,jag vill bara gråta om spola tillbaka tiden! Vila i frid Gabriel.

Anonym sa...

till famlijen restan av hans nära.

sånt här är något man alla inte kan tänka sig hända och sorligt är det. men tänk hur länge vi egentligen är döda tillskillnad från hur länge vi lever. därför vill jag säga dödem kan bara inte vara slutet bara en början som finns något på andra sidan också. Där kommer alla någongång, för eller senare att återförenas och för alltid vara!

jag hoppas det här är en tröst

Anonym sa...

du är en förebild Gabbe! våra tankar går till din familj och dina närmaste. <3

Anonym sa...

Vi tänker på er, Lars-Åke, Ylva, Hanna och Jonis. Gabbe var en sådan underbar person och vi kommer aldrig glömma vår Ville-Viking kryssning tillsammans med Gabbe eller alla andra tillfällen när vi träffat honom.
Amanda, Emelie, Anders och Stina

Anonym sa...

Som förälder till annan..

Mitt största deltagande till familjens sorg över en förlorad son..

Mamma till son & dotter på Aspuddensskola.

Anonym sa...

Jag saknar dig Gabbe!
Hoppas du har det bra i Nangiala!
Tänker på dig och din familj, ni klarar det här!
Vila I Frid

Zeke

Anonym sa...

Även om jag bara har sett dig ett par gånger och inte kände dig så väl, blev jag alltid bemött med ett skinande leende. Man blev alltid glad att se dig och jag har fortfarande svårt att förstå att du verkligen är borta. Även om du alltid kommer att finnas kvar själsligt kommer du att bli evigt saknad.
Må Gud och änglarna vaka över dig Gabriel precis som du nu gör över oss!
Vila i frid.

Katta (Östra Real) tidigare elev på Aspuddens skola

Anonym sa...

Lars-åke,

till dig och din familj våra djupaste kondoleanser. Det är med stor sorg i hjärtat som jag skriver detta och önskar er alla styrka genom denna tid.

Våra tankar och vårt stöd är med er.

/ Jens Lundström med familj, Luleå

Anonym sa...

Kära, kära ni.

Vilken fruktansvärd chock!
Vi känner med er och önskar er all styrka i värlen.

Ulrika Isak o Josefine

Anonym sa...

hej gabbe. jag vet verkligen inte var jag ska börja. det finns så mycket jag vill säga. som jag aldrig hanns säga till dig.
jag hoppas att du ser hur många du har berört. det är så sjukt många som saknar dig. jag saknar dig.
jag vet inte vad jag ska ta mig till. man lyckas tänka på något annat, men det finns alltid saker som påminner om dig.jag har så sjukt mycket minnen, jag vet inte vad jag ska göra med allt. det känns som att jag ska sprängas.
jag är ledsen för hur dåligt jag behandlade dig förra vintern. men jag hoppas du vet hur mycket jag älskar dig. det harjag alltid gjort. jag ångrar så mycket att jag aldrig sa det till dig.
jag kommer aldrig glömma dig gabbe.
vila i frid, och glöm inte hur många som saknar dig och din glädje. jag saknar sig. snälla kom tillbaka!!!

Anonym sa...

Jag lider med er, det är tragiskt!
jag håller tummarna för er alla att fortsätta trots detta.. vila i frid!

KUF sa...

Det känns så fruktansvärt. Vi tänker på er.

Kram Ulf, Kristina och Fanny

Anonym sa...

Jag har tänkt på er sedan Elin berättade i fredags. Varför måste sånt här hända?
/Carina F

Anonym sa...

I stunder som dessa finns egentligen inget att säga. Jag såg eran familj idag på minnesstund, såg gabbes ansikte i hans bröder. jag lärde aldrig känna er son, vi har träffats vi har pratat, inte mer. Men på det märktes vilken fantastisk person han var. Han lämnar ett extremt stort tomrum efter sig. Jag har många vänner i Gabbes klass, och de flesta har gråtit oavbrutet sen de fick beskedet. Jag skulle göra vad som helst för att stilla er smärta och deras, skulle göra vad som helst för att få Gabbe tillbaka. Vi är så många som tänker på er, hela tiden.

Anonym sa...

Vila i frid Gabriel! Alla tankar till er Familjen Lidström. Ni klarar det här!

Robert Englund sa...

Jag hann aldrig lära känna dej på riktigt men du var en sånn som man bara tokgillade direkt!
Hoppas vi ses nångång nånstans så jag får lära känna dej bättre!

Tills vidare, vila i frid <3

/Robert Englund

Anonym sa...

Det låter helt overkligt, vad fruktansvärt. Jag beklagar sorgen och tänker på er i denna svåra tid.
Kramar från Nettan, Kollega till Lars-Åke

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Mitt allra varmaste deltagande i sorgen efter Gabriel. Jag kände honom inte - jag har ingen som helst kontakt - men som MAMMA och MORMOR (till en 16-åring) kan jag förstå den oerhörda tragedi och sorg som drabbat er. Jag har tänkt
på er (Gabriels familj) sen det ofattbara hände! Jag är bara en
mormor - en vanlig människa som gripits djupt av det dom hänt.
SÅNT SOM INTE får hända, och det som
vi mammor o mormödrar är så rädda för.Jag tänker på er, familjen Lidström. Beklagar sorgen och önskar att ni en dag kan gå vidare.
(jag vet inte om JAG skulle orka!)..
det är svårt att tänka sig!

Anonym sa...

Det som inte får hända har hänt. Jag var i Kenya när jag fick ett sms med meddelandet att Gabbe är död. Det finns ingen rättvisa. Jag tände ett ljus tillsammans med barnen på barnhemmet jag besökte. Kära Lars-Åke, Ylva o Hanna - jag ber en bön för er och Gabbe varje kväll.
Ulrika, Roger, Linn, Ella

Anonym sa...

RIP GABBE träffade dig en gång på tuben du verkade vara en anständig person .. Chockad att höra det som har hänt
Vill säga tack också ska till kina i sommar , visste inte ens vad TBE var men nu ska jag vaccinera mig emot det.
RIP :(
/spirre

Anonym sa...

Spirre>> Läs sidan för fan. Han va redan vaccinerad mot TBE!

Anonym sa...

Mina tankar går till Gabbes familj och vänner. Detta kändes så orättvist...

//Lina A

Anonym sa...

du är så fruktanvärt saknad, det är en känsla som inte går att beskriva.
Gabbe...finns inte ord som räcker till..
<3